Isnin, Mei 23

kejadian dalam lrt

suatu hari di dalam lrt sedang saya melayan suara minda yang mengomel, ada hamba Allah duduk di depan saya. suara minda yang bising mengomel tadi diam tiba-tiba. kali ini saya melayan suara hati pula. hamba Allah tersebut biasa-biasa saja. yang lebihnya ialah dia memakai kopiah. matanya sikit pun tidak dijatuhkan kepada saya yang betul-betul duduk di depannya. dia sibuk melihat peta di atas pintu lrt. diri terasa hina tiba-tiba. lantas laju-laju saya sorotkan pandangan mata ke luar tingkap menikmati indahnya langit dan di kejauhan berdiri teguh klcc dan menara kl.

turun dari lrt hati saya berbisik; yang baik untuk yang baik. kau tahu apa mesej yang hamba Allah itu bagi kau? dia sampaikan pesan yang tadi dia menjaga pandangannya.

saya mengangguk perlahan.

Tiada ulasan: