Jumaat, Julai 29

contengan juni #1

Kehadapan Noh,

mak aku cadangkan aku tulis surat ni untuk kau, katanya nanti aku mungkin akan rasa tenang. 

setahun, sejak kau menghilang. semua dah berubah, tapi aku masih begini. aku masih sama. kau noh? 

aku rindu kau. aku tak tahu kau di mana, noh. jangan ingat aku tak cari kau. merata noh. kau tetap aku tak jumpa. aku tak suka cara kau pergi. tak ada langsung jejak kau untuk aku kesan. tapi kalau kau nak jumpa aku, carilah aku. aku masih di sini. aku masih di rumah aku yang bertentangan dengan rumah kau. kali terakhir kita jumpa, aku tak sempat nak minta maaf. salah aku tak datang tengok kau malam tu. sampai sekarang aku tak tahu lagu apa yang kau cipta untuk aku. 

i'm not going to lie. i'm struggling, noh. i pretend like i'm okay, i crack jokes, i laugh, tapi hati aku sakit. doa aku untuk kau tak pernah putus, moga kau bertemu bahagia dan moga kau tak lupa aku.

noh, do you miss me? do you ever think of me? do you wish that you were still here with me? do you remember the good times we've shared? i do. everyday.

cukup sampai sini. nanti-nanti aku sambung lagi. aku sayang kau kawan, ingat ni.

your partner in crime,
juni.

*
the ungiven letter. bagaimana mampu surat ini sampai kepada noh bila mana jasad dia sendiri aku tak tahu di mana.

Tiada ulasan: