Rabu, September 14

monolog hari dingin

dingin benar tiap malam
sejuk siang dah serupa dingin fajar
mimpi selalu ada dan mengapung dalam renyai hujan
aku lupa akan kesejukan air di kampus
mata yang lelap terbuka luas 
badan dikejutkan dengan air mandian yang sejuk
ini mulanya apa yang dirancang
belum ada hal yang sudah
aku ketinggalan kalam Mu 
dan lampu meja terlalu silau
hari baru ini ku tempuh dengan penuh rahsia


terlalu banyak kenderaan menyesakkan pemandangan
aku dengar pemandangan di kampus Kuantan agak cantik
terus aku membayangkan kecantikan kampus yang satu itu
apa benar ? 
ah, cemburu aku


dan dalam pembaringan petang
aku habiskan dengan melihat awan terus ke luar jendela
dan malam yang dingin muncul semula


waktu pergi lesu dan aku
masih di katil
berguling-guling 
berselimut
dan bermonolog

Tiada ulasan: