Ahad, Mei 15

-

Hari yang bagus adalah hari yang kau perdengarkan lagu kesukaanmu dan kau nyanyikan sekali - di dalam lrt - pada hari minggu - setelah tenagamu dikerah untuk bekerja - dan tidak ada yang terganggu dengan nyanyianmu.

Tidak ada yang boleh kau kongsikan kedua belah earphone - kanan untuk telingamu, kiri juga untuk telingamu. Kau sering sekali mengadu hidup ini tidak adil - ketika rakan sekerja yang lain bersenang lenang, kau tidak punya cuti - tiada rehat.

Dan inilah aku - yang betapa ingin mempercayai kata-katamu itu. Mungkin ada baiknya aku senyum bersetuju saja. Atau turut sama menyokong bahawa teman sekerjamu lebih pintar mencari alasan.

Tetapi aku lebih mengenal dirimu - kau lebih sudi menghabiskan pekerjaanmu - sambil membiarkan bayanganku bermain-main di depan matamu.

Dan betapa aku ingin menjadi lebih dari sekadar bayangan - tidak mahu sekadar ada - tetapi selalu bersedia.

Aku tahu ini mungkin berlebihan - tetapi aku ingin sekali turut sama mendengarkan lagu kesukaanmu - menemanimu menghabiskan sisa hari ini - menghabiskan lagu ini.

Tiada ulasan: